Media społecznościowe - idealne www

Przejdź do treści

Menu główne:


Media społecznościowe – pomocne w biznesie?

Media społecznościowe od kilkunastu lat są dominujące na internetowej mapie. Dziś wiele się wokół nich kręci i faktycznie nie istnienie w nich powoduje, że nasza twarz staje się mało rozpoznawalna, a my sami tracimy na znaczeniu w oczach innych. Czy podobne mechanizmy zachodzą w przypadku, gdy prowadzimy biznes? Oczywiście, że tak. W dodatku w tym konkretnym wypadku nie posiadając mediów społecznościowych możemy narazić się na całkiem spore straty finansowe i wizerunkowe.
Oczywiście w większości przypadków prowadząc biznes nie powinniśmy zapominać o rozpoczęciu działalności również w mediach społecznościowych. Ostatecznie wybór ich, a także natężenie z jakim będziemy się starali być w nich widoczni powinniśmy uzależniać od wielu czynników jak chociażby nasza branża czy też to jakiego konkretnie efektu ze strony konsumentów się spodziewamy i w jaki cel mierzymy.

JAKIE MEDIA?
Warto tu wspomnieć o podstawowych dziś i używanych przez większość osób mediach społecznościowych. Do najpopularniejszych oczywiście należy Facebook, a także YouTube. To dziś najchętniej wybierane media przez użytkowników na całym świecie, niezależnie od szerokości geograficznej. Posłużą więc jako przykłady uniwersalne dla zupełnie różnych zastosowań.
Facebook sam w sobie oferuje wiele kampanii społecznościowych, z których w niektórych sytuacjach rzecz jasna warto korzystać, ale również posiadanie swojego profilu firmowego w krótkim czasie przełoży się na pewno na niesamowicie duże zyski naszego przedsiębiorstwa i sprawi, że nasza firma zacznie się dynamiczniej rozwijać. To portal społecznościowy, który pozwoli na pozyskanie klientów, ale jedynie pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim FanPage naszej firmy musi być maksymalnie wiarygodny, solidnie wykonany i rzecz jasna stale aktualizowany. Musi być to medium, w którym coś się dzieje praktycznie każdego dnia. FB doskonale sprawdza się w przypadku promowania naszych usług, a także wizerunku całej marki. Dodatkowo wieści na nim rozchodzą się ekspresowo pomiędzy kolejnymi użytkownikami.
YouTube z kolei jest doskonałym portalem do długofalowej promocji naszej marki. Tam umieścić możemy spoty, ale również w wielu wypadkach prezentacje naszych produktów czy usług w wersji video. Umieszczenia na przykład wideo poradników jest bardzo pozytywnie odbierane przez naszych klientów, a więc tym sposobem możemy zaskarbić sobie ich serca.

SIŁA REKLAMY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
O tym jak wielka jest siła przekazu współczesnych mediów społecznościowych przekonała się niejedna firma, która właśnie w ten sposób się promowała. Pamiętajmy jednak, że media takie to broń obosieczna. Dzięki nim możemy niezwykle wiele zyskać, ale również sporo stracić jeżeli nasze produkty czy usługi okażą się być niestety niezbyt udanymi propozycjami. Takie sytuacje nie są jednak zbyt częste, a zwykle media społecznościowe przynoszą właścicielom firm niemałe zyski. Prędkość z jaką rozchodzą się tam informacje na temat dobrych produktów jest niesamowita i pozwala na pozyskiwanie coraz szybciej niezwykle dużej liczby klientów.

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego