Landing Page - idealne www

Przejdź do treści

Menu główne:


Strona Landing Page – dla kogo?

W Internecie od wielu lat trwa wyścig technologiczny, pojawiają się coraz to nowsze konfiguracje stron WWW, ale są takie rozwiązania, które cieszą się od bardzo dawna niesłabnącym zainteresowaniem ze strony kupujących strony jak i projektantów. to proste strony, których zadaniem główny jest sprzedaż. Landing Page, bo o nich mowa to specyficzny rodzaj stron, który nadal jest chętnie wykorzystywany przez duże i małe firmy w określonych celach.

CZYM JEST LANDING PAGE?
To najprościej mówiąc strona WWW, która mieści się technologicznie jak i wizualnie na tylko jednej widocznej stronie. Próżno szukać na niej będziemy menu, artykułów do przeczytania czy też animacji. W prostocie siła! Wedle tej zasady ideologicznie powinna działać tego rodzaju witryna. U użytkownika często brak menu, list przewijanych, przesadne grafiki początkowo wywołuje konsternację i chwilowe zakłopotanie. To jednak po kilku sekundach zmusza go do zapoznania się z tym co przed nim. A jest to najczęściej oferta, prośba o wypełnienie prostego formularza zgłoszeniowego czy też prośba o inny rodzaj interakcji. Oczywiście dzisiejsze strony tego typu również zmieniły się mocno i prócz widocznego formularza zgłoszeniowego / kontaktowego znajdziemy również często linki do profili w Social Media, które mają na celu zachowanie jak najdłuższej relacji z użytkownikiem strony.

DLA KOGO LANDING PAGE?
Kiedy takie rozwiązanie będzie strzałem w dziesiątkę, a kiedy tworząc dla swojej firmy Landing popełnimy faux pas? Ten typ prostej strony sprawdzi się w sytuacji, gdy chcemy przeprowadzić sprawnie i szybko akcję marketingową, której głównym zadaniem będzie na przykład zapisywanie się użytkowników Internetu na jakieś wydarzenie lub nawiązanie z nami kontaktu w celu zakupienia konkretnego, często limitowanego produktu lub usługi. W przypadku, gdy cała sprzedaż prowadzona jest i tak z poziomu maila lub telefonu to ten rodzaj strony będzie dla nas odpowiedni. Również gdy prowadzona przez nas działalność jest stosunkowo prosta i nie wymaga szerokich opisów czy prezentacji przed użytkownikiem. Tego typu strony często tworzone są by szybko wypromować akcje marketingowe lub natychmiast wykonać plan sprzedaży w szerokim gronie internautów. Doskonała dla: produktów finansowych, kampanii reklamowych, promocji w sieciach sklepów, systemach rabatowych.

POZNAJ SWOICH KLIENTÓW
Taka strona nie będzie odpowiednia jeżeli grupa odbiorców naszych produktów czy też usług potrzebuje nieco więcej czasu na zastanowienie, nie zna się na tym co im proponujemy lub też nie jest przekonana do formy kontaktu przez Internet. Przyznać trzeba, że Landing Page zdecydowanie lepiej działa na grupę odbiorców konkretnych, zdecydowanych na dany produkt lub usługę. Jeżeli jednak nasza usługa jest nazbyt skomplikowana i wymaga szerokiego opisu nie wybieramy tej formy strony internetowej dla siebie. Strona tego typu idealnie sprawdzi się więc w przypadku prostej i szybkiej sprzedaży lub nawiązywania kontaktu z klientami, a gorzej gdy grupa odbiorców jest trudna, a produkt bardziej skomplikowany.

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego